2006,Adios

2006,Adios
就這樣,又是一年。
心中惦念的地方還在,我不想承認得離開。
上半年的故事很順利的寫完了,
留下了一部預告片、一次升旗、一次出航、一次瘋狂畢業,
還有灑了一地的朋友,
想沉澱太愉快的荒唐。

去年底我無意間認識了你,今年的三分之一就也幾乎都是你了。
但也僅僅三分之ㄧ,沒辦法更多。
這個暑假有點離奇,十天內我看到了未來的路。
當然不只是因為放榜,還有返照的打擊樂,
那是我一直都喜歡的東西。
九月18開始該是截然不同的歲月
我啟動了塊新的地方,我一直不想這麼想,
還佯裝我對它並不陌生。
幸好我不討厭它,你也知道。
沒有什麼好特別紀念的,我一直都不是這樣。

某天的夜裡,
我發現我已習慣演戲,這是古怪的感覺,
因為我似乎遺失真誠。
但對於舞台上的我是好的,
大家說我演戲很有自己的風格,並沒有佯裝什麼。
我的思緒在腦中炸開,想坦白。

我開始學習計畫,但事實上我討厭計畫,
因為我想期待,想鬆綁。
外表,傾向於做個偽善的文青;內在,請解放!
很久沒有或被不斷整頓的思緒,在哪?
感謝最後一刻,被御天找回,
雖然你們沒有特別做什麼。

心甘情願的觀看別人的記憶吧。
Beautiful Day

The heart is a bloom
Shoots up through the stony ground
There's no room
No space to rent in this town

You're out of luck And the reason that you had to care
The traffic is stuck And you're not moving anywhere

You thought you'd found a friend To take you out of this place
Someone you could lend a hand In return for grace

It's a beautiful day Sky falls, you feel like
It's a beautiful day Don't let it get away

You're on the road But you've got no destination
You're in the mud In the maze of her imagination

You love this town
Even if that doesn't ring true
You've been all over
And it's been all over you

It's a beautiful day Don't let it get away
It's a beautiful day

Touch me
Take me to that other place
Teach me
I know I'm not a hopeless case

See the world in green and blue
See China right in front of you
See the canyons broken by cloud
See the tuna fleets clearing the sea out
See the Bedouin fires at night
See the oil fields at first light
And see the bird with a leaf in her mouth
After the flood all the colors came out

What you don't have you don't need it now
What you don't know you can feel it somehow
What you don't have you don't need it now
Don't need it now
Was a beautiful day

留言

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

Horno/Piano

春日雜記

春日雜記3